2010-07-02

En 3 kilos,men det kunde ha blivit fler


Var ute en sväng igår, körde mellan 18.30-23.30
Det började lite segt men efter 1.5 timmars nötning
small det på, och efter en intensiv o rolig fight lyfte jag in
en kort och tjock gädda på 5 kilo. ( jag ångrar att jag inte tog kort
den såg grotesk ut ) Jag fortsatte fisket och vid 22 tiden
drog det till igen, o visst har gäddorna lagt sig för dagen
(i allafall på gårdsjön) för den här visade sig vara en gös
som smakade på "ghost"-en . På vägen hem vid 23 tiden
på en kort sträcka lyckades jag tappa två gösar av samma kaliber.
Om nån hade gått vid gårdsjön vid den här tiden hade säkert
hört mitt besvikna SKRIIIIK !!! lång väg.
Idag blir det lugnt städning hemma, gräsklippning,
grillkväll med familjen. Imorgon är det tävling på
Båven och jag kommer att ha Daffe med mig i båten.

Inga kommentarer: