2011-01-07

Dagens största på mete


Jag var ivrig att komma iväg på årets första ismete idag.
Ställde klockan på 6.45 och var ute på isen kl-8.

Det skulle bli soligt och fint men nej, då öste snöhelvetet ner igen.
Jag är inte en sån som klagar men just nu HATAR jag snö !!!
Det räcker för fan en halv meter.

Sätter ut alla spön och efter 30 min kommer första fällningen,
och jag landar en fin borre på 900gr. Tiden börjar dra iväg och
dags för lite kaffe, samtidigt anländer min son och hans kompis,
och den efterlängtade solen tittar fram.

Efter fikat lottar vi vem som ska ta nästa firre, och det är
Dandan som får äran. Under dagen hinner han landa 4 gäddor
av mindre kaliber, och en fin abborre.

Rico lyckades landa dom 2 största fiskarna
idag en gädda på 2000gr och en fin gös på 2800gr.

Vi har haft en härlig dag på isen med en hel del fällningar:-)
och så korvgrillning förstås !

Inga kommentarer: