2011-02-12

KM på Båven idag



Idag hade våran klubb(Hälleforsnäs) mästerskaptävling
på Båven.

Jag är sällan med för att jag har satsat mer tid på ismete
istället, och så är jag inte en jävel på att dra tusenbröder heller:)

Men i veckan hörde jag av Kari att på denna tävling fick man bara
väga in dom 5 största abborrarna, så blev fiskesuget
plötsligt enormt :) och bestämde jag mig igår för att delta.

Vi hade samling på Hasselön ute i Båven kl 9. Tävlingstiden
blev spikat till 9.30 - 13.00 :( för kort tid tycker jag när
vädret var så underbart) men klart pimplar man hela dan
så orkar man inte bära in abborrana till invägningen:))

Hur som helst här kommer dagens resultat beräknat på
5 största abborrar.

1: Tarmo K. 3190gr största 790gr

2: Zsolt V. 2500gr största 910gr(bild)

3: Håkan K. 2100gr största 1020gr

Tack alla för en fantastisk dag ute på isen !

Hocke med tävlingens största borre 1020gr :)



GRATTIS ! :-)

Inga kommentarer: