Äntligen fick jag håva en lax efter 5dagars SLIIT, för kämpa det måste man efter dessa skönheter.
Allt jävla rensande från tång,skräp,spigg,och näbbisar... Men känslan när tystnaden bryts av en vrålande rulle gör mig helt besatt att trolla efter dessa torpeder.
Fisken tog på riggen (33fot) tidigt på morgonen innan ovädret kom.
Ytv.temp 14.5c
Vättern
-
2 laxar upp.
1 på 64cm & 1 på 55cm.
Båda gick åter.
1 gk lax lossnade på ett par spölängders avstånd.
En tuggad löja & ett bomnapp.
Rödingarna lös med ...
1 dag sedan

4 kommentarer:
Grattis Zolt.
Ja det var du värd!
Tackar!:)) Var det mkt båtar vid singö ihelgen??
Ja det var ett gäng faktiskt.
Fisket var segt som tusan dock, ett hugg och sen inget på 18 timmar.
Jaja, får bli Vänern och Båven framöver, lite gösrolling måste vi köra.
Sen kanske det blir Simris till hösten.
Ok.
Samma här nu laddar vi för göstrolling på Båven:)
Skicka en kommentar